Gera jūrinė praktika: apie didžiausią gyvenimo nuotykį.

Gera jūrinė praktika – tai gera ir bloga patirtis, kuri mums padeda tobulėti ir priimti geresnius sprendimus sudėtingose situacijose. Paviešinta kitų patirtis daro mus labiau pasiruošusius. Išgyvendami kitų istorijas įgauname perkeltinės patirties.

Istorija apie katamaraną “Samsara”

2017 metais Michaelis nusprendė pakeisti savo nuobodų ir nelaimingą gyvenimą. Pardavė visą savo turėtą turtą ir su kemperiu patraukė iš Vokietijos į pietus, Dubajaus link. Planavo keliauti per Afriką, bet sustojo piečiausioje Europos vietoje, Tarifoje (Ispanija). Kelionė per Afriką jam pasirodė pernelyg pavojinga, todėl nusprendė pakeisti planą. Čia prisiminė savo seną svajonę apiplaukti pasaulį burlaiviu. Nuolatinis svajotojų nepriteklius neleido nusipirkti jūrinio laivo. Ilgos paieškos internete tinkamo laivo už priimtiną kainą, nieko nedavė. Jam beliko stebėti jūrą iš kranto.

Leisdamas laiką Tarifoje, Michaelis susidraugavo su mergina. Mergina susižavėjo jo idėja ir paragino toliau siekti savo idėjos. Naujai sutikta draugė patarė ieškoti paprastesnio laivo, kurį pasiremontavus galima būtų keliauti. Atnaujinęs laivo paieškas, Michaelis galiausiai aukciono būdu įsigijo 40 pėdų burinį katamaraną Leopard 40, vardu “Caper”. Jis buvo nukentėjęs po 2017 metų uragano “Irma”. Laivą pavyko nusipirkti už kainą, kuri 30% viršijo planuotą biudžetą. Taigi pinigų laivo atnaujinimui liko mažiau.

Katamaraną “Caper” uraganas “Irma” užklupo Karibuose. Laivas turėjo pažeistą korpusą, sulaužytą X-siją (laivo priekyje), nulaužtą stiebą ir buvo prisėmes vandens. Naujasis laivo savininkas nelabai išmanė kaip visa tai pataisyti.

Kartu su drauge jis persikėlė į Antigvą ir  2018 m. rugpjūčio mėn. pradėjo laivo remontą. Uraganų sezonas dar nebuvo pasibaigęs ir jie vis dar grasino susidoroti su laivu.

Laivo vidus buvot pažeistas ten stovėjusio vandens. Reikėjo ne tik išvalyti laivą ir atnaujinti interjerą, bet sutvarkyti elektros tinklą ir vandentiekio sistemą. Laivo korpusas turėjo skyles keturiose vietose. Daugiausia darbo buvo su kiauryme žemiau vaterlinijos. Visus vidaus ir korpuso darbus Michaelis atliko pats. Korpuso darbai buvo baigti per 6 savaites. Variklio remontas buvo patikėtas specialistams.

2018 gruodžio mėn. atnaujintas laivas buvo nuleistas į vandenį. Pirmoji kelionė truko 3 valandas, iš remonto vietos į uostą.

Laivui vis dar trūko stiebo ir rangauto, jų Michaelis nusprendė ieškoti Saint Martino saloje. Stiebo paieškos nuvedė pro Tortugą į Samaną, Dominikos Respubliką. Kelionės metu nuolatos pasitaikydavo dešinio borto variklio sustojimai, kuriuos pavykdavo sutvarkyti vietoje. Po permainingų paieškų stiebas buvo rastas. Laivo remontas pareikalavo visų santaupų. Galiausiai Michaelį paliko ir mergina, nesulaukusi laivo remonto užbaigtuvių. Pagaliau 2019 m. sausį stiebas buvo pastatytas.

Paruoštas laivas paliko Dominikos Respubliką ir nuplaukė į Georgetown’ą Bahamouse, kur nuo  2019 m. kovo mėn. apsistojo laukdamas tinkamo oro kelionei į Bermudus.

2019 m. gegužės 6 d. Sailing Samsara puslapyje buvo gauta žinutė, jog pakeliui iš Bahamų į Bermudus, po 5 dienų kelionės, nuplaukus 200 jūrmylių, “Samsara” buvo užklupta 35 pėdų aukščio bangų (11 m). Nutrūkus dešinio borto vantoms nugriuvo stiebas. Gelbėtojai nukėlė nuo laivo keleivius, o savininkas kartu su kranto apsaugos pareigūnu  nusprendė variklių pagalba nuplukdyti laivą į artimiausią uostą. Naktį oras stipriai pablogėjo, vėjas gūsiuose siekė 50 mazgų, bangos siekė 18-24 pėdas. Nebuvo galimybės plaukti užsiduotu kursu ir laivą teko nukreipti pavėjui ir pabangiui. Laivas pradėjo leisti vandenį.

Oras nesitaisė, netgi pradėjo blogėti. Paryčiais nulūžo variklio tvirtinimas, nebuvo galimybės jo sutaisyti vietoje. Laivas su vienu varikliu tapo nevaldomas. Jis ir toliau sėmė vandenį. Iškilo pavojus apsiversti. Buvo priimtas sprendimas kviesti pagalbą. Kai laivas priskendo daugiau kaip per pusę borto, jie paliko laivą. Po 10 valandų konteinerinis laivas BBC Orinoco nukentėjusiuosius ištraukė iš vandens.

Puslapio sekėjų komentarai:
We are not messured Captain by our mishaps, troubles,  mistakes. But rather how well we bounce back from them.
Just a bad day, not a bad life. All of who go to sea must be prepared to loose our boats. Tomorrow is a new day with new opportunities. Respect for trying until the very end! So many would have abandoned ship as soon as trouble was spotted. Thank you for sharing this.

Šaltinių sąrašas:

  1. Facebook [interaktyvus]  Sailing Samsara [žiūrėta 2019-05-06]. <https://www.facebook.com/pg/sailing.samsara/about/?ref=page_internal>