Pavojus bangose

Pavojus bangose

Sąlygos pakliūti į bročingą (broaching) banguotojo jūroje.
Bendrinės sąlygos kada kyla pavojus nevaldomam laivo pasisukimui į vėją (Broaching).
- Kai bangos ilgis 1,25 karto ilgesnė nei laivo vaterlinija kyla pavojus prarasti laivo valdymą.
- Didžiausia bangos išilginė jėga yra bangos viršūnėje (crest), todėl didžiausias laivui pavojus kyla, kai banga pradeda lenkti laivą ir bangos ketera atsiranda kiek toliau už laivagalio. Mažindami apsukas (rpm) ar naudodami vilktį, mažinam laivo slydimo (čiuožimo nuo bangos) galimybę. Mažindami greitį ties bangos ketera greičiau praleidžiame bangą ir trumpiname laiką kai laivas yra nestabilioje padėtyje, laivo plunksna dalinai išnirusi iš vandens ir sumažėja laivo valdomumas.
- Kai laivas atsiranda bangų įduboje reikia didinti apsukas, kad laivas taptu valdomas ir galėtumėte jį grąžinti į kursą. Greitis mažinamas kai vėl pasiekiama bangos keterą.

Sudėtingos sąlygos jūroje yra bauginanti patirtis. Bet jeigu laivas yra tinkamai paruoštas ir iš anksto pasirengėte štormavimui, pasitikite savo patirtimi ir priimate laiku tinkamus sprendimus, viską atliekate nuosekliai ir neskubėdami, viskas jums pasiseks. Jeigu nusiteikiate ir sudėtingas sąlygas, kaukiantį vėją ir begalinį blaškymą priimate kaip neišvengiamą situaciją, viską galima išgyventi.
---
Apie tai galite sužinoti pas mus kursuose. Mažojo Laivyno Akademija paskelbė kvietimą į naują mokymų sezoną.